Over SEC (Steun Een Cavia)

In onze opvang wonen een aantal cavia's die om verschillende redenen niet meer herplaatst worden.

Via SEC (Steun Een Cavia) kunt u één (of meer) cavia's in het Caviahuis en de "Rugzakjes"groep steunen.

Op onderstaande foto's ziet u de cavia's die op dit moment bij ons verblijven.

U kun er één (of meer) uitkiezen en deze dan financieel steunen.

Elke cavia mag maximaal 4 Steuntjes hebben.

Wat ontvangt de cavia: - uiteraard alle zorg en liefde die alle andere cavia's in de opvang ook krijgen; maar door uw financiële steun kunnen wij dit blijven doen!

Wat ontvangt u: - een certificaat van 'uw' Steuncavia
                                - 1 x per jaar een update over de cavia
                                - en u mag natuurlijk komen knuffelen met de cavia ;)

De kosten:  €25 euro per jaar

€ anders mag ook ;)

Hoe werkt het?:

Stuur ons een mailtje met de volgende informatie:

- Welke cavia u wilt steunen

- Uw adres gegevens

- Datum van overboeking naar onderstaande gegevens

Wij sturen u terug:

- Een overeenkomst die u in kunt vullen en terug kunt sturen (via mail of post)

- Een certificaat ter bewijs van uw bijdrage

(Het is natuurlijk ook mogelijk om langs te komen en alles contant en op papier gelijk te regelen.)

Overboeken:

Rekeningnummer: NL45ABNA0501628460
T.n.v. Stichting Cavia Bakkeveen
O.v.v. Steun (Naam Cavia) St. Cavia NIJKERK

Vermeld duidelijk dat het om onze opvang gaat! Dan zorgt het hoofdkantoor dat uw donatie bij ons terecht komt.

Heeft u interesse/wilt u een cavia steunen of heeft u nog vragen en/of opmerkingen over SEC? Stuur ons gerust een mail via CaviahuisNijkerk@gmail.com of bel ons op: 0332460970

Luna

Luna heeft 4 Steuntjes

Geb. datum: +- november 2018

Soort haar:  Lunkarya

Verhaal:

Andijvie Luna is een ontzettend lieve cavia die graag knuffelt.

Luna kwam binnen toen ze helemaal kaal was en heel veel jeuk had.

De medische oorzaak ervan bleef lang onbekend en is iets waar dierenartsen hard mee bezig zijn.

Inmiddels zit Luna haar haar weer helemaal mooi, maar ze wordt in het voorjaar weer opnieuw kaal. Wij helpen haar dan door deze lastige periode heen. Om haar goed in de gaten te kunnen houden blijft ze gezellig in ons Caviahuis wonen.

Daar heeft ze het enorm naar haar zin en eet ze het liefst de hele dag snoepjes.

Bo

Bo heeft 2 Steuntjes

Geslacht: Zeug

Geb. datum: +- maart 2015

Soort haar:  Rood

Favoriete eten: Paprika

Verhaal:

Bo is een eigenwijze cavia die erg op zichzelf is. Bo kwam bij ons in een groep waar zij niet altijd aardig was tegen de rest. Wij hebben haar in ons Caviahuis gezet om haar een beetje “op te voeden” echter bleef Bo een zelfstandige cavia. Als jij rustig bent is Bo ook rustig, ze houdt dan erg van knuffelen.

In de groep weet iedereen inmiddels dat ze haar maar gewoon met rust moeten laten en Bo vindt dat heerlijk!

Bo knuffelt graag met oudere mensen, daarom mag zij nu mee naar verzorg- en verpleeghuizen om te knuffelen.

Harley

Harley heeft 2 Steuntje

Geslacht: Zeugje

Geb. datum: +- december 2017

Soort haar:  Borstel

Favoriete eten: Witlof

Verhaal:

Harley kwam hier omdat zij als laatste cavia overbleef uit een groepje cavia's. De eigenaren wilden graag dat ze een fijne nieuwe plek kreeg. Eenmaal hier bleek dat Harley een aantal bulten heeft op plekken waar ze niet horen. Deze bulten groeien heel langzaam en kunnen niet operatief verwijderd worden. Verder is zij een echte knuffelkont die regelmatig om vitamine C pilletjes komt schooien. Masky is een gecastreerde beer die tegelijk in de opvang kwam, hij was ook alleen en kan wegens neurologische problemen niet verhuizen. Dus besloten wij Harley aan hem te koppelen. De twee hebben het fantastisch samen en hebben inmiddels nog 2 vriendinnen. Ze mogen lekker hun oude dag als oudere groep spenderen.

Masky

Masky heeft 1 Steuntje

Geslacht: Beertje

Geb. datum: +- januari 2018

Verhaal:

Masky kwam binnen omdat hij alleen was gebleven nadat zijn vriendje was overleden. Bij ons is hij gecastreerd en toen viel ons op dat hij zijn pootjes niet goed neer kon zetten. Dierenartsen kunnen niet goed een oorzaak vinden ervan, maar we weten wel dat het iets neurologisch is.  Hij begon ook erg af te vallen en daarom maakte wij ons best wel zorgen om hem. Na wat extra voeding met veel vitamines en mineralen werd hij weer wat beter en hebben wij hem gekoppeld aan Harley. Masky is nu de nieuwe koning van de kneusjesgroep en heeft hij inmiddels nog 2 dames die gezellig bij hem wonen.

Lasse

Lasse heeft 3 Steuntjes

Naam: Lasse

Geslacht: Beertje

Geb.datum: +- mei 2017

Soort haar: Peruviaan

Favoriete eten: Paprika

Verhaal:

Lasse is zijn hele leven alleen geweest. Hij werd bij ons gebracht omdat er in zijn oude huis geen plek meer voor hem was. Omdat onze gecastreerde beer overleden was, zochten wij een nieuwe stabiele man voor in het caviahuis. De dames hebben dat echt nodig om de vrede in de groep te bewaren. Lasse leek ons de perfecte kandidaat. Hij is erg lief en houdt zijn vrouwen goed in gaten. Lasse is ook gek op knuffelen met ons. Hij vindt dat zelfs zo lekker dat hij zelf op zijn rug draait voor meer kriebels! Wij zijn heel blij met zijn toevoeging aan onze groep!

Pluisje

Pluisje heeft 3 Steuntjes

Geb. datum: +- zomer 2015

Soort haar:  Pluis

Favoriete eten: Kruidenmixen

Verhaal:

Pluisje was één van de eerste cavia's in onze opvang. Ze is toen herplaatst en heeft 2 jaar bij hele fijne mensen mogen wonen. Helaas is haar maatje overleden en daar werd ze erg verdrietig van.

Nu is ze weer terug bij ons en wordt ze lekker verwend. Pluisje houdt ontzettend van kruidenmixen en van slapen. Ze kijkt altijd heel boos als we haar dan per ongeluk wakker maken whahaha.

Omdat ze al op leeftijd is en ook soms wat last heeft van haar hormonen zit ze nu in onze kleine groep met een aantal vriendjes!

Beau

Beau heeft 2 Steuntjes

Geb. datum: +- zomer 2014

Soort haar:  Borstel

Verhaal:

Beau is bij ons gebracht omdat ze na vele jaren vriendjes de laatste was die over was. Ze wilde graag weer nieuwe vriendjes en mocht vanwege haar leeftijd bij ons in het Caviahuis wonen. Beau heeft vroeger een operatie gehad om een niersteen te verwijderen. Inmiddels gaat dit al jaren goed en we hopen natuurlijk dat dat zo blijft!

Beau doet het super bij ons en is helemaal opgefleurd tussen al haar nieuwe vrienden. Ze vindt het heerlijk om lekker in de zon buiten te lopen.

Rosa

Rosa heeft 3 Steuntjes

Geb. datum: 1 juni 2016

Soort haar:  Sheltie

Favoriete eten: Witlof

Verhaal:

Rosa kwam bij ons omdat ze haar maatje verloor. We merkten in de opvang gelijk dat ze erg last had van haar hormonen en dus heel moeizaam te koppelen was. Na meerdere pogingen die niet fijn eindigden hebben we besloten haar voorzichtig te introduceren in het Caviahuis. We hebben haar wel eerst meegenomen naar een dierenarts om haar hormonen wat te onderdrukken.

Eenmaal daar transformeerde ze compleet! Ze werd heel lief, ging aan iedereen kusjes geven en fleurde helemaal op!

Rosa is nu een vast onderdeel van het huis en is heel erg lief voor de oudere en zwakkere leden van de groep.

Roosje

Roosje heeft 2 Steuntjes

Geb. datum: +- augustus 2017

Favoriete eten: Alles

Verhaal:

Roosje is een bijzonder caafje. Ze kwam in onze opvang en het viel ons op dat ze een beetje een doorgezakt ruggetje had en wat gek beweegt met haar achterpootjes.

Na een koppelpoging met een beer besloten we naar de dierenarts te gaan. Toen de beer boven op haar sprong begon ze hard te schreeuwen en ze viel hem gelijk aan.

Bij de dierenarts zijn röntgenfoto's gemaakt en daarop zagen we losse botstukjes bij haar knieën en heupjes. Ook was de doorzakking in haar rug zo ernstig dat het net geen dwarsleasie is.

Roosje moet dus met uiterste concentratie opgepakt worden om het niet erger te maken. We hebben haar in het Caviahuis gezet omdat Lasse een hele lieve man is en ze daar gewoon met rust gelaten wordt.

Nu is ze een ontzettend blije caaf die wij goed in de gaten houden!

Kiki

Kiki heeft 1 Steuntje

Geb. datum: +- juli 2019

Soort haar:  Gladhaar

Favoriete eten: Alles wat stiekem een beetje ongezond is ;)

Verhaal:

Kiki was moeilijk te plaatsen en kreeg afgelopen jaar wat rare problemen. Aan de linker kant van haar lichaam werden haar gewrichtjes dik en heel pijnlijk. Daardoor wilde ze niet meer lopen. Na veel dierenarts bezoekjes, rust en medicijnen werd ze gelukkig steeds wat beter. De diagnose: Reumatoïde artritis met een extra infectie.

Nu, om Kiki goed te monitoren, loopt ze in het Caviahuis. Haar pijn is nu goed onder controle, waardoor haar karakter ook heel anders is. Ze scharrelt nu rustig rond en loopt af en toe zelfs naar buiten. De andere cavia's weten dat ze haar gewoon lekker met rust moeten laten, Kiki zoekt zelf wel gezelschap als ze daar behoefte aan heeft :).