Over SEC (Steun Een Cavia)

In ons Caviahuis wonen een aantal cavia's die om verschillende redenen niet meer herplaatst worden.

Via SEC (Steun Een Cavia) kunt u één (of meer) cavia's in dit Caviahuis steunen.

Op onderstaande foto's ziet u de cavia's die op dit moment in ons Caviahuis verblijven.

U kun er één (of meer) uitkiezen en deze dan financieel steunen.

Elke cavia mag maximaal 4 Steuntjes hebben.

Wat ontvangt de cavia: - uiteraard alle zorg en liefde die alle andere cavia's in de opvang ook krijgen; maar door uw financiële steun kunnen we dit blijven doen.

Wat ontvangt u: - een certificaat van 'uw' Steuncavia
                           - 2 x per jaar een update over de cavia
                           - en u mag natuurlijk komen knuffelen met de cavia ;)

De kosten: minimaal 20 euro per jaar (meer mag natuurlijk altijd).

Heeft u interesse/wilt u een cavia steunen of heeft u nog vragen en/of opmerkingen over SEC? Stuur ons gerust een mail via CaviahuisNijkerk@gmail.com of bel ons op: 0332460970

Choco

Geslacht: Gecastreerde beer

Geb. datum: +- mei 2014

Favoriete eten: Gepureerde komkommer & paprika

Verhaal:

Choco is een ondeugende cavia die het heerlijk vindt om geaaid te worden. Choco kwam binnen met een grote ontstoken wond onder zijn kaak. Na lang zoeken bleek het een losse botsplinter te zijn. De botsplinter is succesvol verwijderd, maar Choco's tanden zijn nooit meer hersteld. Nu heeft hij geen ondertanden meer en kan hij alleen maar kleine stukjes of gepureerd voedsel eten.

Choco woont gezellig met de bejaarde dames in ons caviahuis.

Polly

Geb. datum: +- juni 2016

Favoriete eten: Witlof

Verhaal:

Polly is een lieve cavia, die graag een beetje lui is. Ze kwam binnen samen met een aantal dochters. Deze dochters waren allemaal naaktcavia's en hebben allemaal een huisje gevonden. Polly zelf heeft wel haar en ze heeft een bumblefoot. Toen ze bij ons kwam zat daar een ontsteking in, die heel gevaarlijk voor ons was. Nu is de ontsteking onder controle en loopt ze heerlijk in ons caviahuis.

Rody

Geb. datum: +- januari 2012

Favoriete eten: Andijvie

Verhaal:

Rody kwam al hoogbejaard bij ons binnen. Ze is een aantal keer helaas flink ziek geweest, maar inmiddels doet ze het super! Ze loopt lekker in de bejaardengroep en vindt dat hartstikke gezellig.

Jane

Geb. datum: +- september 2017

Soort haar:  Sheltie

Favoriete eten: Alles

Verhaal:

Jane is een echte diva, ze houdt er absoluut niet van om vies te worden en wil altijd als eerste eten. Ze kwam bij ons binnen via iemand die haar had gered. Jane is te vroeg geboren en heeft daardoor een groeiachterstand. Ze is al flink aangekomen sinds ze bij ons is, maar ze zal altijd klein blijven. Omdat ze zo veel heeft meegemaakt woont ze nu in ons caviahuis.

Mini

Geslacht: gecastreerde beer

Geb. datum: +- september 2018

Soort haar:  Sheltie

Favoriete eten: Alles

Verhaal:

Mini is een hele relaxte cavia, hij maakt zich nergens druk om en ligt het liefst te slapen. Hij kwam binnen met een hele zware longontsteking. Hij kwam hier bijna niet overheen, maar na heel veel medicatie en liefde is hij nu weer helemaal gezond. Mini loopt als gecastreerde beer in ons caviahuis.

Lucky

Geslacht: Beertje

Geb. datum: +- december 2017

Soort haar:  Gladhaar

Favoriete eten: Andijvie en gedroogde meloensnoepjes

Verhaal:

Lucky is een super lieve cavia die zoveel geluk heeft gehad in zijn leven, dat we hem zo genoemd hebben. Lucky heeft een trap van een konijn gehad. Daardoor is zijn evenwichtsorgaan een beetje in de war. Zijn kopje hangt scheef en hij is zeer slecht ziend. Ook heeft hij een zware nierontsteking gehad, maar daar is hij gelukkig weer bovenop. Lucky woont samen met Max in onze woonkamer, omdat hij extra zorg nodig heeft en daarom niet herplaatst wordt.