Over ons

Hallo, wij zijn Katja en Eva Schimmel, moeder en dochter, die dol zijn op cavia's. Wij wilden een aantal nieuwe cavia's in onze hokken, waren bezig om te kijken of we misschien konden gaan fokken... en kwamen via via terecht bij Stichting Cavia Bakkeveen. Daar zagen wij dat er wel 600 caviaatjes liefdevol worden opgevangen (en dat was alleen al in Drenthe!).  Bij Stichting Cavia worden cavia´s opgevangen die zijn gefokt voor de lol of voor slangenvoer (ja écht!), waar geen tijd meer voor is en/of die verwaarloosd zijn. Zij zoeken allemaal een nieuw liefdevol huisje. Op het moment dat we zoveel caviaatjes bij elkaar zagen, ging bij ons de knop om: we gaan níet fokken maar willen wel een opvang/herplaatsingshuis worden in het midden van het land.

Wij zijn begonnen met een groep van 6 eigen cavia's en daar zijn in de loop van de maanden heel wat caviaatjes bijgekomen. Caviaatjes die om wat voor reden dan ook bij ons gebracht zijn en die op zoek zijn naar een nieuw huisje.

Cavia's zijn leuke dieren. Zeker als ze klein zijn vinden mensen ze leuk en schattig, maar ze zijn ook leuk en lief als ze wat ouder en groter zijn. Ze hebben allemaal een eigen karakter, van eigenwijs tot zeer aanhankelijk of een beetje schuw. Het is een heel avontuur om je cavia goed te leren kennen. Ze kunnen heerlijk tegen elkaar kletsen, wat voor ons klinkt als gezellig gepiep. Als ze blij en gelukkig zijn gaan ze springen, ofwel 'popcornen' genoemd. Dan weet je ook gelijk of je cavia het naar zijn zin heeft.

Wil jij ook een cavia? Kijk dan bij onze herplaatslijst (onder het kopje 'herplaatsen') of er een leuke voor jou tussen zit. Let echter wel op de herplaatsregels hieronder. Hier kunt u ook de prijzen vinden die wij als bijdrage vragen voor het onderhoud van de cavia's.

Herplaatsregels

Groepsdieren

Cavia's zijn groepsdieren, als ze alleen zitten worden ze heel ongelukkig. Daarom plaatsen wij onze cavia's alleen in tweetallen uit. Heb je al een cavia en zoekt deze een vriendje, dan kan je er ééntje adopteren. Je mag je eigen cavia dan ook meebrengen, zo kunnen we kijken of het klikt.

Fokken

Vanwege het overschot aan cavia's in opvangcentra en vanwege de gezondheid van de cavia',s zijn onze cavia's niet bedoeld om mee te fokken.

Prijzen

Wij vragen een bepaald bedrag voor de cavia's. Dit zodat wij onze cavia's kunnen voorzien van alles wat ze nodig hebben (voeding, hooi, bodembedekkers, enz.)

Zeugje: €15,-

Beertje: €12,50

Gecastreerde beer: €30,-

Kijkje bij ons

Daar is hij dan, onze nieuwe caviaflat! Wij zijn er super blij mee en zoals je kan zien de cavia's ook!

Hieronder is op de foto's te zien hoe het er nu bij ons uitziet. Een aantal cavia's op de foto's komen uit onze groep anderen zitten in de opvang! Onze eigen groep bestaat uit 8 cavia's waaronder 1 gecastreerde beer. Onder het kopje "huisje gezocht" kan je vinden welke cavia's met smart op een huisje zitten te wachten.