Kneusjes

Hallo Allemaal,

Soms hebben wij caafjes zitten die een beetje kwakkelen met hun gezondheid, of bultjes hebben die niet weg te halen vallen. Dit zijn caafjes die we eigenlijk niet meer uit kunnen plaatsen en waarvan we niet goed weten of ze oud kunnen worden. Deze beestjes kunnen wel nog prima een tijd leven en een fijn huisje krijgen!

Wij hebben namelijk niet de ruimte om hen allemaal te houden en te verzorgen. Daarom zoeken wij mensen die het niet erg vinden om zulke cavia's op te vangen voor ons en hen een liefdevol thuis te geven.

De cavia's die hiervoor in aanmerking komen staan hieronder beschreven!

Kiki & Candy

Kiki & Candy zijn 2 hele lieve zusjes van +- april 2015. Ze zijn dus al bijna 5 jaar en buiten hun leeftijd kwakkelen ze ook wat met hun gezondheid.

Candy (bruine neus) heeft her en der in haar lichaam wat bultjes. Ze lijken niet te groeien en ze heeft geen pijn er aan. Zolang zij er geen last van heeft kan zij prima hier mee leven.

Kiki (rode neus) kwam binnen met een vermoedelijke baarmoederontsteking. Daardoor viel zij erg af en vielen ook haar haren uit. Inmiddels is het haar weer aangegroeid en is ze behandeld.

De dames plukken bij verveling ook wat aan elkaars haren. Wij merken hoe warmer ze zitten en hoe meer ze te doen hebben, hoe beter dat wordt. Ook hebben ze af en toe een beetje dunnen poepjes, waar de voeding op aangepast moet worden.

Ondanks deze problemen zijn het 2 super leuke en lieve cavia's die zeker nog een fijn huis verdienen. Ze komen voor groente en aandacht op de rand van de kooi staan en vinden het heerlijk om te knuffelen.

Wij zoeken voor hen iemand die:

- Ruimte heeft voor een kooi van minstens 1.20 meter.

- Hen heel veel liefde en aandacht kan geven.

- Een lekker warm huis kan bieden.

- Om kan gaan (of bereid om te leren omgaan) met eventuele medicatie.

- Goed geschikt voer kan voeren.

Verder zijn wij verantwoordelijk voor alle kosten behorend bij het bekende ziektebeeld van beide dieren. De nieuwe eigenaar past als het ware dus op voor ons op deze dieren.