Kneusjes

Hallo Allemaal,

Soms hebben wij caafjes zitten die een beetje kwakkelen met hun gezondheid, of bultjes hebben die niet weg te halen vallen. Dit zijn caafjes die we eigenlijk niet meer uit kunnen plaatsen en waarvan we niet goed weten of ze oud kunnen worden. Deze beestjes kunnen wel nog prima een tijd leven en een fijn huisje krijgen!

Wij hebben namelijk niet de ruimte om hen allemaal te houden en te verzorgen. Daarom zoeken wij mensen die het niet erg vinden om zulke cavia's op te vangen voor ons en hen een liefdevol thuis te geven.

Deze cavia's zijn dus oppas-cavia's en alle ziekte verschijnselen behorend bij het ziektebeeld wat wij van hen kennen zullen dan ook door ons worden vergoed. Natuurlijk wel in overleg!

De cavia's die hiervoor in aanmerking komen staan hieronder beschreven

Snoepie & Vlekkie

Snoepie (zeugje, +- augustus 2017) en Vlekkie (gecastreerde beer, +- augustus 2017) zijn hele lieve caafjes die samen helemaal happy zijn. Ze zijn voor de tweede keer in de opvang en zoeken nu echt een forever home!

Beide caafjes houden enorm van knuffelen, ze zijn echt heel lief, maar een vast huisje zou hen echt goed doen!

Helaas heeft Vlekkie op/in zijn buikje allemaal bulten. We zien vaker caafjes die dit hebben en ondanks dat we nog niet weten wat het is, kunnen ze er wel oud mee worden. Hij is verder happy en gezond, maar de bulten moeten wel gemonitord worden.

Inmiddels wordt er ook onderzoek gedaan naar dit probleem bij beren en we hopen op die manier een oorzaak/behandeling te vinden.

We zoeken voor hen iemand die:

- In Nijkerk (omstreken) woont (dit is echt een must, zo kan hij af en toe met ons mee naar de dierenarts)

- Veel liefde, aandacht en warmte aan hen kan bieden

- Een groot hok

- Iemand die Vlekkie zijn bulten regelmatig checkt/bereid is om langs te komen in de opvang voor controle.

Oudjes

Ook oudere caafjes verdienen een fijn huisje voor hun pensioen dagen! Daarom hebben wij voor hen dit aparte kopje gemaakt. Zoek jij het liefst wat oudere diertjes? Kijk dan hieronder voor de caafjes die een huisje zoeken!

Justin

Gereserveerd!!

Justin is al een wat oudere man van +- juni 2016. Hij is in 2018 verhuisd maar is helaas zijn maatje verloren. Nu is hij terug in de opvang om het perfecte huisje en vriendje te vinden. Justin is nog super vitaal en een erg vrolijk, maar rustige caaf.

We laten hem daarom binnenkort castreren en we hopen dat hij daarna naar iemand kan verhuizen die één of meerdere dames voor hem heeft.

Leeftijd van de dames maakt voor hem niet uit, maar iets rustigere zeugjes zou hij wel fijn vinden.