Kneusjes

Hallo Allemaal,

Soms hebben wij cavia's zitten die een beetje kwakkelen met hun gezondheid, of bultjes hebben die niet weg te halen vallen. Dit zijn caafjes die we eigenlijk niet meer uit kunnen plaatsen en waarvan we niet goed weten hoe oud ze gaan worden. Deze beestjes kunnen wel nog prima een tijd leven en een fijn huisje krijgen!

Wij hebben namelijk niet de ruimte om hen allemaal te houden en te verzorgen. Daarom zoeken wij mensen die het niet erg vinden om zulke cavia's op te vangen voor ons en hen een liefdevol thuis te geven.

Deze cavia's zijn dus oppas-cavia's en alle ziekte verschijnselen behorend bij het ziektebeeld wat wij van hen kennen zullen dan ook door ons worden vergoed. Natuurlijk wel in overleg!

De cavia's die hiervoor in aanmerking komen staan hieronder beschreven

Snoepie & Vlekkie

Snoepie (zeugje, +- augustus 2017) en Vlekkie (gecastreerde beer, +- augustus 2017) zijn hele lieve caafjes die samen helemaal happy zijn. Ze zijn voor de tweede keer in de opvang en zoeken nu echt een forever home!

Beide caafjes houden enorm van knuffelen, ze zijn echt heel lief, maar een vast huisje zou hen echt goed doen!

Helaas heeft Vlekkie op/in zijn buikje allemaal bulten. We zien vaker caafjes die dit hebben en ondanks dat we nog niet weten wat het is, kunnen ze er wel oud mee worden. Hij is verder happy en gezond, maar de bulten moeten wel gemonitord worden.

Inmiddels wordt er ook onderzoek gedaan naar dit probleem bij beren en we hopen op die manier een oorzaak/behandeling te vinden.

We zoeken voor hen iemand die:

- In Nijkerk (omstreken) woont (dit is echt een must, zo kan hij af en toe met ons mee naar de dierenarts)

- Veel liefde, aandacht en warmte aan hen kan bieden

- Een groot hok

- Iemand die Vlekkie zijn bulten regelmatig checkt of af en toe in de opvang langs wilt komen voor controle.

Oudjes

Ook oudere caafjes verdienen een fijn huisje voor hun pensioen dagen! Daarom hebben wij voor hen dit aparte kopje gemaakt. Zoek jij het liefst wat oudere diertjes? Kijk dan hieronder voor de caafjes die een huisje zoeken!

Knabbel & Wolly

Super lieve 4 jarige beer (gecastreerd). Knabbel heeft spondylose in zijn rug, dat betekent dat hij af en toe last heeft van rugpijn en dan pijnstillers krijgt. Hij is overigens al maanden medicijnvrij. Hij is heel sociaal. Hij verdient een fijne rustige oude dag, waar hij voorzichtig en met veel liefde behandeld wordt. Hij is gekoppeld aan Wolly, een dame van 5. Ze hebben het ontzettend gezellig samen en zoeken dus samen een fijn pensioen adres!

Let op! Knabbel woont nu in stichting cavia Overberg.